עמוד הבית בלוג חידוש רישיון נשק – כל מה שצריך לדעת
חידוש רישיון נשק – כל מה שצריך לדעת

חידוש רישיון נשק – כל מה שצריך לדעת

שתף
מי שמחזיק בכלי נשק פרטי בישראל, חייב להחזיק אותו ברישיון. אם הרישיון שלך פקע, עליך להפקיד את נשקך לאלתר בתחנת המשטרה ביחד עם התחמושת ומחסניות. בעל רישיון צריך לעמוד בתבחין  כדי להיות זכאי לשאת נשק ולחדש אותו. ואלה הן הדרישות כדי לקבל רישיון פרטי :  אזרח ישראלי או תושב קבע, ששהה בישראל במשך שלוש השנים האחרונות ואם לא שהה בישראל כאמור, ובלבד ששירת בצבא או שירות לאומי. דובר השפה העברית באופן מספק, המאפשר הבנת הוראות , קביעת שליטה בשפה העברית  תיקבע על פי שיקול דעתו של פקיד הרישוי.

מהו הגיל לקבלת רישיון על נשק בישראל?

אזרח ישראל או תושב קבע שסיים שירות צבאי והנו בן 18 שנים. אזרח ישראל או תושב קבע שסיים שירות לאומי , בגיל 21 שנים. אזרח ישראל שלא שירת- בגיל 27 שנים. תושב קבע שאינו אזרח ישראל שלא שירת -בגיל 45 שנים.  הצהרת בריאות החתומה על ידי הרופא, לאחר שזה עיין בתיק הרפואי , יש לחתום על התחייבות כי בכל מקרה של שינוי במצב הרפואי הינך מתחייב לעדכן מיידית את פקיד הרישוי . המבקש אינו זכאי לקבל הרשאה לכלי נשק אלא למטרות הבאות: הגנת ישובים, מפעלים, נשיאת כלי נשק מטעם המדינה, שמירה בבתי קולנוע, תאטראות, ומרכזי תרבות, שירותי שמירה.

מתי ניתן לחדש רישיון על נשק?

ניתן לחדש רישיון בכלי נשק פרטי החל משלושה חודשים לפני שתוקף הרישיון מסתיים . כדי לחדש את הרישיון שלכם על כלי הנשק, תצטרכו לשלם  אגרת רישיון.

מה אני צריך לעשות כדי לחדש את הרישיון שלי על הנשק הפרטי שבהחזקתי?

לפני שתוקף הרישיון שלך מסתיים  תקבל הודעה על כך  עם תזכורת שעליך לחדש בקרוב את הרישיון, ההודעה נשלחת בדרך כלל כשלושה חודשים לפני כן על מנת ליתן לך שהות מספקת להסדיר ולחדש את הרישיון. חובה לחדש את הרישיון לפני  שתוקף הרישיון פג, שכן אחרת אסור יהיה עליכם להחזיק בנשק. תחילה עליך לשלם את האגרה לחידוש הרישיון , כאשר העלות כרגע עומדת על  62 ₪ לשנה . שמור את האסמכתא על התשלום.

האם אני זכאי להנחה מסויימת באגרת הרישיון?

אם אתה עדיין משרת במילואים  הינך זכאי להנחה של חמישים אחוז  בעת תשלום אגרת הרישיון, במקרה שחויבת באגרה מלאה על אף שעמדת בתנאי קבלת ההנחה, הצג אישור על שירות במילואים ותוכל לקבל את ההנחה רטרואקטיבית. לאחר ששילמת את האגרה עליך למלא טופס חידוש רישיון  הכולל הצהרות הבאות כדלקמן: הצהרת בריאות – עליך לקבוע תור לרופא המשפחה  ולהחתים אותו על הצהרת הבריאות המאשרת כי הינך כשיר  מבחינה בריאותית כדי להחזיק בכלי נשק ולהשתמש בו. עליך למלא תצהיר לפיו הינך עומד בתנאי התבחין הבוחן  רישיון זמני

ישנם טפסים שתצטרך למלא במטווח:

אישור הכשרה  טופס בדיקה ותקינות של כלי הנשק , כמו גם אימות פרטי אישיים  עליך ללכת למטווח עם המסמכים , בנוסף עם אישור ששילמת את האגרה, עליך לקחת עימך את כלי הנשק, תחמושת ומחסניות , כמו כן טופס בדיקת תקינות כלי הנשק והכשרתו שתבוצע באימון המטווח עצמו.   במטווח תצטרכו לתת את אישור התשלום והמסמכים שהבאתם עמכם ולמסור אותם למנהל המקום כדי לאמת את כל הפרטים ולבצע הכשרה של כלי הנשק.  כדי להתאמן במטווח עם הנשק, חובה  לבצע בדיקת של כלי הירייה והתחמושת, על מנת לבדוק את תקינותם , הבדיקה תיעשה על כלי הנשק  האישישהבאת עימך. במטווח תידרש להצטלם כדי לצרף תמונה לרישיון הנשק.

ההכשרה במטווח

כדי לחדש את הרישיון תצטרך לעבור הכשרה במשך שעתיים : ההכשרה כוללת הן  לימוד עיוני והן הכשרה מעשית – אימון שבו תירה כ- 40 כדורים, בסיום האימון תעבור מבחן הסמכה שבמהלכו תצטרך לירות 10 כדורים  כדי לעבור עליך לקבל ציון של לפחות לפחות 70%, שאחרת תיכשל במבחן. אם לא הצלחת לעמוד בתנאי המבחן וההכשרה העיונית או המעשית  תהיה רשאי להגיע שוב לבצע הכשרות ואימונים נוספים כל עוד הרישיון עדיין לא פג תוקף. אם הרישיון כבר פקע, ולא עברת בהצלחה הכשרה ורענון לחידוש רישיון הנשק שלך, יתהיה מחוייב להפקיד את כלי הנשק בתחנת משטרת ישראל  לאלתר.

מתי צריך לעבור רענון והכשרה ?

בתחילת השנה השנייה לרישיונכם התקף, תצטרכו לעבור תקופת הכשרה ורענון. בתחילת השנה השנייה תישלח אליכם הודעת תזכורת בדואר או בטלפון, שעליכם לעבור את ההכשרה.

השלב הבא לחידוש הרישיון לאחר המטווח

הרישיון הזמני  על הנשק יהיה תקף לאחר שסיימת בהצלחה את ההכשרה במטווח והמנהל חתם  לך על הרישיון.  לאחר שתשלים את כל השלבים, יישלח אליך  רישיון קבוע לכתובת הרישיון נשלח לכתובת המופיעה במרשם האוכלוסין או לכתובת אחרת שתציין בטפסים.